Mennyi szénhidrátot ehetünk ?

Szakmai cikkek      |     Ketogén online videókurzus      |     Csoportos ketogén turnus      | Táplálkozási tanácsadás      |     Ketogén tanácsadók     |    Ajándék receptfüzet      |    Ingyenes diétás csoport       |      Sikertörténetek        |        Ketogén receptek       |

Mennyi szénhidrátot ehetünk LCHF vagy KETOGÉN étrenden ?

Az alacsony szénhidráttartalmú étrend általában minden olyan étrend, amelynek napi 100 grammnál kevesebb a szénhidráttartalma. Általánosságban elmondható, hogy minél kevesebb a szénhidrátbevitel, annál hatékonyabb a fogyás és a metabolikus problémák megfordítása. [1]

Tudtad ? Összehasonlításképpen: egy átlagos nyugati étrend akár 250 gramm szénhidrátot is tartalmazhat egy nap alatt, ezek többsége finomított szénhidrát és cukor. [2, 3, 4, 5, 6, 7]

Hogy mennyi szénhidrátot kell enni az alacsony szénhidráttartalmú étrenden az rengeteg tényezőtől függ. Összegyűtöttem pár tényezőt amik befolyásolják:

  1.  Nem
  2.  Kor
  3.  Aktivitás mértéke
  4.  Sportágspecifikus tényezők
  5.  Hormonális egyensúly
  6.  Környezeti hőmérséklet
  7.  Környezeti fényviszonyok

A következő táblázatban három féle szénhidrátfogyasztási lehetőséget láthatsz.

1. Ketogén diéta alacsony szénhidráttartalmú  20-30  gramm megengedett naponta. Ez egy ketogén étrend (ha a fehérjebevitel mérsékelt). Egy olyan táplálkozás amiben a szénhidrátbevitel ennyire kevés, ott megindul a ketóntest termelés. 

Nehezen tolerálod a szénhidrátokat (gyomorpuffadás, gyomorégés)
Cukorbetegség esetén (2 típusú cukorbetegség)
Neurodegeneratív problémák esetén
Gyulladásos problémák esetén
Versenysportolóknak
Hosszútávsportolóknak

2.  A LCHF vagyis az alacsony szénhidráttartalmú és magas zsírtartalmú étrend megengedőbb, akár 20-50 gramm szénhidrátot is engedélyez naponta.

Akik nehezen tolerálják a szénhidrátokat (gyomorpuffadás, gyomorégés)
Cukorbetegség esetén (2 típusú cukorbetegség)
Gyulladásos problémák esetén
Versenysportolóknak (Közepes intenzítású sportok esetén)
Hosszútávsportolóknak

3. Az alacsony szénhidráttartalmú étrend napi 50-100 gramm szénhidrátot enged. Általában ilyenkor a zsírbevitel sem annyira magas mint az előző kettő táplálkozásnál.

Akik nem szeretnének egyből ketogén diétára váltani
Akik nem tolerálják jól a zsírokat
Testépítőknek
Magas intenzítású sportok esetén (Sprint, Gátfutás stb)

Rácz András 

Alapító tulajdonos, szakmai vezető

Nem vagy egyedül! Csatlakozz a ketogén közösséghez.

Támogatóink:

Ajándék
receptfüzet

8 könnyen elkészíthető ketogén recept 

Thank

You!

USE COUPON CODE 

WELCOME20

Follow us on Facebook

16108

Ajándék!

Tudtad, hogy a megfelelően kivitelezett ketogén étrend immunerősítő hatással is bír?

A rendkívüli helyzet miatt, csak MOST egy -5% kuponkódot kapsz tőlünk ajándékba amit bármilyen szolgáltatásunkhoz felhasználhatsz. 

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

- 5 %

- 5 %

Az ajándék kuponkódod: keto2021

Weboldalunkon a zavartalan működés

és a felhasználói élmény javítása érdekében (ketogén) sütiket használunk.

Tovább az eszköztárra